Op donderdag 16 oktober is het bestuur van de Stichting Cultuurhistorisch Centrum Loppersum in Groningen bij de notaris geweest om het koopcontract te tekenen voor Hogestraat 17. Daarmee is het pand, het Cultuurhistorisch Centrum, nu officieel ons eigendom.
We hebben Hogestraat 17 ruim twee jaar kunnen huren van de Stichting Roemte, die het pand in april 2023 had aangekocht op ons verzoek. Na veel overleg en administratie is het gelukt om – kort samengevat – de huurovereenkomst min of meer om te zetten naar een hypotheekconstructie.
Dat we nu formeel eigenaar zijn, betekent dat we in het naderende versterkingstraject de touwtjes in eigen handen hebben. Ook kunnen we als eigenaar van het pand de zo nodige subsidies en fondsen aanschrijven.
Vanaf de oprichting van de Stichting Cultuurhistorisch Centrum Loppersum in december 2022 duurde het nog een half jaar totdat we open konden gaan. Nog eens ruim twee jaar later is het gelukt om formeel eigenaar te worden van Hogestraat 17. Dank aan Stichting Roemte Groningen voor het mogelijk maken van deze stap!


